Lotgenotencontact

Printen

Een team van lotgenoten en deskundigen zit klaar om jouw vragen te beantwoorden. We ontvangen je vraag per voorkeur via e-mail, maar we kunnen je ook terugbellen. 

Lotgenotencontact per mail

Voor contact met ervaringsdeskundigen (mede-patiënten)  en medische vragen mail je naar lotgenoten@hypofyse.nl 

Lotgenotencontact per telefoon

Vul onderstaand formulier in en een lotgenotencontactpersoon belt je binnen 3 werkdagen terug.

Lotgenotencontact via sociale media

De Nederlandse Hypofyse Stichting heeft voor haar leden een besloten groep op Facebook. Hierin hebben lotgenoten dagelijks contact met elkaar. Je kunt er vragen stellen, je verhaal kwijt of simpelweg alleen meelezen. Als lid van de Hypofyse Stichting kun je je aanmelden.

Meldpunt medicatie

Het Meldpunt Medicatie van de Nederlandse Hypofyse Stichting registreert problemen rondom medicatie, zorgverzekeraars, ziekenhuizen, artsen, apothekers en bedrijfsartsen/keuringsartsen. Voor ons zijn de problemen waar jij als patiënt tegenaan loopt belangrijke input voor ons werk. Laat het ons dus zeker weten als je tegen obstakels aanloopt via medicijnen@hypofyse.nl. Waar mogelijk helpen we je de beste oplossing te vinden. Je kunt ook tijdens kantoortijden bellen met onze administratie en je telefoonnummer achterlaten, dan bellen we je terug.

Het Meldpunt Medicatie kan je helpen als:

  • je medicijnen plotseling niet meer leverbaar zijn; 
  • je jouw medicijnen verplicht in een andere sterkte moet afnemen; 
  • je verplicht moet overstappen naar een ander medicijn of merk; 
  • je medicijnen plotseling niet meer vergoed worden; 
  • je plotseling moet bijbetalen; 
  • problemen hebt met het ziekenhuis waar je onder behandeling bent; 
  • problemen hebt met je arts, bedrijfsarts of keuringsarts; 
  • problemen hebt met je zorgverzekeraar. 

Bespreek je problemen ook altijd met je behandelend arts.

Helpdesk arbeid

Voor vragen over studeren, werk en UWV-trajecten kun je terecht bij de helpdesk arbeid van de Nederlandse Hypofyse Stichting via helpdesk.arbeid@hypofyse.nl . Vrijwilligers met kennis en ervaring op het terrein van werk en participatie kunnen je mogelijk verder helpen. Je kunt tijdens kantooruren ook bellen met onze administratie en je telefoonnummer achterlaten, dan bellen we je terug.

Waarom duurt het soms wat langer voordat je antwoord krijgt?

De Nederlandse Hypofyse Stichting is voor 100 procent afhankelijk van vrijwilligers. Daarom duurt het afhandelen van e-mails en terugbelverzoeken soms wat langer. We hopen op je begrip hiervoor en streven ernaar je vragen binnen 3 werkdagen te beantwoorden. 

Je kunt ook even kijken bij de veelgestelde vragen. Misschien staat jouw vraag daar wel bij!


© Nederlandse Hypofyse Stichting - Alle rechten voorbehouden

ANBI Keurmerk